۱۳۸۷ آبان ۷, سه‌شنبه

این کانادایی های ...

  • وقتی حوصله یا وقت ندارین تلفنی با کسی صحبت کنین با خوشرویی به اون طرف بگین نمی تونم صحبت کنم یا بعدا بهت زنگ می زنم . به خدا اون طرفتون هم می فهمه شعور داره گوشی رو می ذاره زمین دیگه مزاحمتون نمیشه . ولی اینکه بگین زودباش حرفتو بزن وقت ندارم یه ذره توهین آمیزه دیگه نیست ؟؟؟؟؟ یه چیز دیگه اینکه همیشه وقتی می خواین با اعضای نزدیک خانوادتون بدرفتاری کنین از خودتون سوال کنین آیا اگه غریبه بود هم من همینجوری باهاش برخورد می کردم ؟ خیلی موثره ها امتحان کنین . توی این روابط نزدیک گاهی اوقات ناخواسته به هم توهین هم می کنیم .

  • اوایل اومدنم به کانادا چیزی که برام خیلی جالب بود و با ایران فرق داشت تبلیغاتی بود که اینجا برای محصولاتشون می کنن . توی ایران اصلا قیمت چیزی رو توی روزنامه یا رادیو و تلویزیون نمی گن . اینجا نه تنها همه جا قیمت یه چیزی رو می گن خیلی راحت اسم محصول مشابه رقیب رو میارن و ازش بد میگن . یه چیز خیلی عادیه .خوب تا اینجاش خیلی خوبه آدم خوشحال و خندان قیمتها رو مقایسه می کنه و عزمش رو جزم می کنه برای خرید . ولی امان از هزینه های مخفی که منتظرن تو بگی بله و بیان یقه تو بچسبن و ولت هم نکنن . مثلا میگن موبایل ماهی ۳۰ دلار . نشون به اون نشون که برای ابتدایی ترین خط موبایلی که می گیری با مالیات و کوفت و زهرمار باید ۵۰ دلار در ماه بدی در حالی که فکر می کردی ۳۰ دلار . یکشنبه توی تلویزیون یه کیف زنونه چرم معمولی رو تبلیغ می کرد که خیلی جاهای مختلف داشت و چیز خوبی بود برای من که کلی خرت و پرت توی کیفم می ذارم و همیشه هم یه ساعت باید دنبال یه چیز تو کیفم بگردم . خلاصه گفتیم بذار یه بار خرید آنلاین کنیم ببینیم چه مزه ای داره . قیمت کیف رو می گفت ۱۹.۹۵ دلار و همراهش یه دستگاه ضبط صدای کوچولوی رایگان که مثل جاکلیدی بود میومد . هزینه پستش هم نزدیک هفت دلار . حساب کردیم دیدیم با مالیات ۳۰ دلار خوبه برای این کیف و دستگاه کوچیکه که حاضر و آماده بیاد در خونه . کردیت کارد رو آماده کردیم و شمارشو وارد کردیم و سفارشمون ثبت شد . مرحله بعد میگه اگه دستگاه ضبط صدای رایگان رو می خوای باید هفت دلار هزینه پست جدا گانه بدی . گفتم به درک نمی خوامش همون کیف خالی بیاد . ولی بوی پدرسوخته بازی هنوز به مشامم می رسید . تا اینکه دیدیم یه گوشه وبسایت کوچولو نوشته قیمت کیف به دلار کانادا ۲۹.۹۵ دلاره . یعنی اون ۱۹.۹۵ دلار آمریکا بوده . یعنی ۴۰ دلار . خلاصه همونجا منصرف شدم و گفتم زنگ می زنم سفارش رو کنسل می کنم . حالا از اون روز هر روز دارم تلفن می کنم بهشون می گن هنوز سفارشت وارد سیستم ما نشده . خدا آخر و عاقبت ما رو با اینا به خیر کنه . خیلی حواس آدم باید جمع باشه . یه بار دیگه هم سر پول هتل همین کلاه گشاد دلار آمریکا و کانادا سرمون رفته بازم تجربمون نمیشه .

۸ نظر:

ناشناس گفت...

اینم نکته ای بود! اصلا به این مسئله دقت نکرده بودم که ممکنه به دلار آمریکا چیزی باشه!

ناشناس گفت...

خیلی پدر سوخته ان تو این چیزا. البته اینجا از این دلار بازیا نیست. ولی تا بخوای یه چیزی بخری صد تا چیز دیگه می کنن تو پاچه ات!

ناشناس گفت...

تلفنامون تو دوران دبیرستان یادته؟؟ :)

Noonoosh گفت...

همون ماليات كوفتي از همه بدتره !!!

ناشناس گفت...

aay gofty. man ke neoghreh dagh shodam. albateh khubi make ma ineh ke mesle amrica va canda tax azash joda nist. tzx ru khodesheh, vali baz ham hezar ta hazineh makhfi dareh. va hich vaght ooni nist ke tabligh misheh

ناشناس گفت...

خانم شیوا نگفتی کجای این دنیای پهناور زندگی میکنی؟

ناشناس گفت...

قسمت اول رو خیلی دوست داشتم واقعا راست میگی گاهی با مامانم خیلی تند حرف میزنم که اگه غریبه بود اصلا این کار رو نمیکردم.
قسمت دوم هم همه جا از این پدر سوخته بازیها هستش خودت رو ناراحت نکن عزیز دلم.

ناشناس گفت...

Ghazal joon salam. kheily vaght bood nashode bood biyam to webloget.
pas to ham ba peida kardan aghsam to kifet moshkel dari..vay nemidooni bazi oghat inghadar asbab Ali khord mishe sare in mozoo. samira