۱۳۸۷ تیر ۴, سه‌شنبه

کلاس مهاجرت

قبل از اومدنمون به کانادا سازمان مهاجرت برای ما يه کلاسايی گذاشت برای اينکه ما بتونيم يه ديد کلی نسبت به شرايط موجود در کانادا و چگونگی زندگی و کاريابی در اينجا رو بدست بياريم . يه خانم خيلی خوش صحبت توی اون کلاس بود که فکر کنم همه مهاجرای جدید هم میشناسنش خيلی از مسائل رو به ما گفت و هرچند که به لطف اينترنت و افراد ديگه آدم تقريبا می دونست که اينور چه خبره ولی به هر حال اون کلاس هم مفيد بود . يه جايی اون خانوم گفت(دقیقا کلماتش یادم نیست) که آقايون توچه داشته باشن توی کانادا ترتيب اهميت آدما توی کانادا اينجوريه : -بچه-زن-سگ-مرد.و همه از اين حرفش خنديدن . يادم نمياد که کسی از بین آقایون ناراحت شده باشه يا اعتراضی کرده باشه . همه فهميديم که اين يه شوخيه و اشاره به جامعه بيش از حد مردسالارانه ايران داره و داره ميگه که بابا اونور همه برابرن .که حتی توی صحبتاش هم اين رو گفت که اونجا حق همه بعنوان انسان يکسان هست و با همه يه جور رفتار ميشه و تفاوتی وجود نداره بين زن و مرد . ولی چند روز پيش توی يه وبلاگ که پيرامون مسائل مهاجرت می نويسه خوندم که صاحب وبلاگ برای اعتراض به اين گفته اين خانوم که توی کلاساش ميگه به فلان جا وبهمان جا نامه زده و داره از بقيه هم دعوت می کنه که اگر موافقن عليه دروغی که اين خانوم توی کلاس گفته ( توجه کنین دروغ )اعتراض کنن . می خواستم بگم خوبه آدم يه ذره ديدش نسبت به همه قضايا بازتر باشه . به فرض هم که اون خانوم در صحبتاش کمی اغراق داشت ولی در کل به من يکی که احساس خوبی داد .
بعضیا واقعا بیکارن.

۹ نظر:

Reza Rashid pour گفت...

نفسی بود اگر

باز می آیم

از کویر دل غربت زدگان
واژه ها می چینیم

مینشانم بر این
صفحه

که هر رهگذری

داغ دل تازه کند

ناشناس گفت...

این ترتیب تو استرالیا یه کم تغییر می کنه: زن - بچه - سگ - گربه - مرغ نوروزی - کانگورو - طوطی های دم دراز - کوالا - مردهایی که زنهاشون دوسشون دارن - وال - عنکبوت - گواگوا و بالاخره مردهایی که زنهاشون دوسشون ندارن

ناشناس گفت...

اینکه بعضی ها واقعا بی کارن را خوب گفتی... تازه همین بی کاری و یک جورهایی به اصطلاح شکم سیری باعث خیلی اتفاقات مهم هم می شود گاهی...جالب است..

ناشناس گفت...

سلام، مرسي از اينكه بهم سر زدي. ما در واقع تا بحال هيچ جوابي دريافت نكرديم. اين طور كه وكيلمون ميگه هنوز پرونده مون پروسس نشده.
مثل اينكه من زود شروع كردم به آماده شدن. ولي واقعيت رو بخواي همه چيزو سپردم دست خدا و خواستم اون چيزي كه خيره برامون پيش بياد.
راستي من نميدونستم اينجا چطوري ميتونم نظر خصوصي بدم؟

ناشناس گفت...

سلام
راستی چقدر طول کشید تا کار مهاجرتتون درست شد؟ منظورم از اول اولشه ؟ ببخشیداشاید سوال مسخره ای به نظرت بیاد ولی میدونی که الان همه دارن خودشونو به در و تخته می زنن که برن بیرون من شخصا دوست ندارم ولی بابای بچه ها میگه اگر برگرده ایران سکته میکنه و از این حرفا!!!
به نظر من کشورمون مثل خونه اییه که خیلی درب و داغونه خرابه مردمش مثل بچه یتیم ها هستن ولی خونه خودشون هستن حالا فکر کن بریم خونه کسی دیگه و یه اطاق خیلی باکلاس بدن به ما!!! ولی بالاخره اونجا خونه مردمه دیگه !!!!
الان بابای بچه ها میاد خفه ام میکنه :-))

ناشناس گفت...

و اما مرغ نوروزی. کارتون در جستجوی نمو رو دیدی؟ همون مرغای دریایی وق وقو که صد تا صدتا میان می شینن روبروی یکی که داره غذا می خوره و انقد وق می زنن تا بهشون غذا بدن. اینا خود ابلیسن. می ری میشینی یه لقمه غذا کوفت کنی. میاد می شینه رو زمین پایین پات و کله اش رو کج می کنه و همچین زل می زنه بهت که انگار داری مال باباشو می خوری. هر چند ثانیه یه بار هم یه صدا از خودش در میاره که یه موقع یادت نره هنوز اونجاس. اول بهش توجه نمی کنی. بعد یه مدت می بینی لقمه داره تو گلوت گیر می کنه. اگه با محیط آشنا باشی، غذاتو می ذاری و می ری. وگرنه یه لقمه می اندازی واسش. اینجاس که اسفل السافلین رو به چشم می بینی. در کسری از ثانیه پنجاه تاشون معلوم نیست از کجا، می ریزن سر همون یه لقمه و 500 تاشونم میان دنبال لقمه بعدی. یعنی مثل همون اولی میان می شینن زل می زنن بهت و ایندفعه هر چند صدم ثانیه صدا در میارن از خودشون!! بعضی هاشونم که از بالا شیرچه می رن تا لقمه رو از دم دهنت بقاپن. چشم و چارتم در بیارن دستت به هیچ جاشون بند نیست. اگر هم که کیششون کنی یا یه کاری کنی که ناراحت بشن میان جریمه ات می کنن! اینش دیگه خیلی باحاله. می گن اینجا تریتوری ایناس. نمی خوای نیا اینجا بشین. منکه وقتی یکی از اینارو می بینم انگار شوهر ننه مو دیدم. قد چینی ها ازشون بدم میاد با این فرق که از چینی ها نمی ترسم!

غزال گفت...

دریا جان سلام
راستش من فکر نمی کنم که وبلاگ من امکان نظر خصوصی داشته باشه . فکر کنم که تنها راهش ایمیلی هست که بالای صفحه اصلی نوشتم . البته اگر کسی بدونه و بهم بگه ممنون میشم .

ناشناس گفت...

خوب خدا رو شکر که رتبه اهمیت آقایون در اون دیار تونست شادتون کنه. دیگه عمرا اگه واسه کانادا اقدام کنمD;

ناشناس گفت...

البته اون خانم ممکنه یک توله سگ باشه (فرزند پدرش که یک مرده ) اما در کل نظرش نشان میدهد که فشار زیادی از بابت زن بودن برده